söndag 21 mars 2010

Cykelbyte och presentsömnad

I veckan tyckte jag att jag var riktigt smart. Jag bytte bort en 16" tjejcykel och fick en 24" killcykel. Båda var nöjda med bytet, men maken fick en hel del jobb med cykeln. Snälla älsklingen fixade och donade och så här glad blev mellankillen när det var dags att provcykla.



Tidigare i höstas fick mina pojkar varsin draktröja. Sydda med både nya och återanvända tyger. En klasskompis till mellankillen utryckte sin beundran och ville gärna ha en sådan fast rosa. Vi har smitt planer ända sedan dess men nu närmade sig kalas och det var dags att bli färdiga. Såhär blev den framifrån




och precis som beställaren ville med namnet bak på ryggen. Inte alls så dumt faktiskt.


Annars är det mest os-mössor som görs fortfarande och jag har fått en till hjälpreda.





1 kommentar:

  1. Hej Ingrid!

    Snubblade över din blogg och blev jätteinspirerad. Jag har vickat på "syterapin" på jobbet. Med hjälp av en kollega har jag lyckats att sy ihop två enkelsängslakan till ett dubbelsängslakan samt fixat 4 nya örngott! Jag har ju aldrig kommit överens med symaskiner, stickor eller nålar. Jag tänker på dig och all hjälp jag fått av dig under åren (tex. moihairtröjan och "folkdräkten") :) Sköt om dig och familjen.
    Kram från Sonja i Växjö

    SvaraRadera