onsdag 12 maj 2010

Mera presenter...

Jag har sån tur. Fler härliga underbara barn behöver presenter. Då får jag möjlighet att gå ner till syrummet och bara njuta av att plocka fram tyger och fundera ut hur jag vill göra. Helt klart är det smart att sy flera plagg på en gång där man använder samma färg på tråden. Det sparar verkligen tid. Här har jag använt mig av en randig tröja inropad på tradera och JNYdesigns härliga stjärnjersey. Det var första plagget i den men absolut inte det sista. Kantar gör jag helst med Stof & Stils muddväv så även här.


Andra plagget ut är i velour. Randig velour från S & S och hjärtvelour från Andersson & Hjalmarsson. Samma kanter som ovan. Här lekte jag lite med de små resterna av hjärtvelour jag hade och den randiga velouren som legat till sig lite i väntan på vad det skulle bli. En sådan här present skulle i alla fall inte jag tacka nej till. Nu behöver det lagas lite mat här i huset innan jag fortsätter i skaparrummet, för fler presenter är på gång...








3 kommentarer:

  1. 2010-05-12 kl. 05,11 Uppladdat mitt i natten. Hur dags började du att sy??
    morfar

    SvaraRadera
  2. Det är något som inte stämmer med tiden på min blogg. Det var inte mitt i natten utan framåt eftermiddagen som jag la in inlägget.

    SvaraRadera
  3. Jo, jag kom att tänka på att jag fyller år i augusti. Inte dumt med en T-shirt som du sytt.Gärna färgkombinationer som du fått hjälp av fröken M med. Den med fjärilen är ju jättesöt. KRAM mamma

    SvaraRadera