söndag 20 september 2009

Pricktunika


Nu äntligen har jag vågat mig på en raglanärm igen. Sist jag försökte blev den för snäv i ärmhålet och den fick genast förpassas till en annan liten tjej. Nu gick det bättre. Jag änvädne det gamla mönstret men la till ganska mycket vidd vid ärmhålet. Den blev faktiskt riktigt fin.


Tyget: Har jag köpt genom allt om handarbete. Det är en ovanligt tunn velour som känns smdig. Vi får väl se hur den håller. Jag glömde tyvärr att tvätta före jag sydde, men det skall nog gå bra ändå.


Ärmen avslutade jag med en resår kant som overlockades fast och sedan vek jag in den och körde med CoverPron, det blev riktigt bra. Tack snälla du som skrev om detta på din blogg. Tyvärr är jag inte säker på vem det var eftersom jag läser ganska många bloggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar