söndag 30 augusti 2009

Stjärnvelour...

För någon vecka sedan så vann jag en auktion på tradera igen. Den här gången var det inte någon tröja utan ett paket med tyger. Paketet innehöll 1 m rosa stjärnvelour med bruna stjärnor, 1 m brun velour och 0,5 m brun muddväv.



Idag kände jag mig äntligen pigg nog att ta tag i saken. Har känt mig förkyld och risig men det är lite bättre och en stund i syrummet botar det mesta eller?







Jag bestämde mig för att göra en enkel a-linjeformad tunika med tillhörande muddbyxor till. Håller på att masstillverka sådana nu eftersom de passar så bra till en nybliven skolfröken. Hittils har det blivit rosa, grå och idag ett par bruna. Känner mig väldigt nöjd med att för en gång skull göra både tröja och byxa, det är inte alltid som det matchar så bra annars.












Den här gången hade jag ovanligt gott om sylust. Det blev en tunika till av bara farten. Tänkte att det var lika bra att göra sig av med slattar.

Det blev en tunika i storlek 110 som faktiskt är till salu. Om det finns någ
on som är intresserad så hör av dig. Den är härligt mjuk och go att ha på sig när hösten så sakta smyger sig på.



1 kommentar:

  1. Åhh va jätte fint de tyget med stjärnor va! Undar vart de kommer ifrån....
    Hoppas ni piggnar till snart!

    Kram Emma

    SvaraRadera