onsdag 31 augusti 2011

Trippel i tunikor och en karamell



Här har testats ett nytt mönster från Ottobre. Jag kände att det var dags att pröva något annat i samma veva som dottern påpekade att det var länge sedan jag sydde till henne. Det var några veckor sedan men blev ganska så snart en, två till och med 3 tunikor i samma modell.

Först ut är en variant mer molntyger i flera olika färgställningar. Det blev rosa detaljer för att fröken rosa skulle bli nöjd.



Några dagar senare kom denna tunika till i ett collegetyg med bruna stjärnor från Mjuka tyger.




Sist men inte minst en variant med Znok´s snurriga sniglar. Det tyget har lilla fröken valt själv. Visst är det mysigt.
Ibland har man tur. Mamma som faktiskt fyller år idag önskade sig en löpare när hon hade sett mina som jag har lite var stans. Igår kväll blev det så tid i syrummet igen och jag kunde gå loss och leka med tyger lite hur som helst. Jag är nöjd nu hoppas jag att lilla mamma blir det också.



1 kommentar:

  1. Åh vad jag blir sugen på att sy! Tack för inspiration och mönster!
    Kram Emelie

    SvaraRadera