söndag 25 april 2010

Loppis och hittat syrum

Idag ville en kompis ha med mig på loppis. Det gjorde jag gärna. Man vet aldrig vad man hittar, men spännande är det. Idag hittade jag 2 kokböcker och ett helt nytt pussel. Samtliga för 15 kr styck. Kan inte säga annat än att jag är nöjd. Kokböcker är vi många som gillar i vår familj och vi har redan bestämt vad som skall börjas med i båda böckerna.









Jag började dagen tidigare än så med att röja i mitt syrum. Det har behövts ganska länge eftersom jag bytte bort ett skrivbord med lådor mot ett bord, sonen ville gärna ha det och då tog jag hans Legobord, men tog bort kanterna. Detta gjorde att det blev fullständigt kaos i detta krypin som rymmer bland annat mina symaskiner. Det tog sin tid men nu kan jag till och med visa lite bilder på resultatet.


Här står symaskinerna på rad med mönster och trådar inom räckhåll.

Här ser man bordet jag kan klippa, skära , rita mönster mm vid. Blev jättenöjd när jag väl vände det rakt ut, mer plats runt bordet blir det. På bordet lade jag mitt nästa projekt som jag nog skall hitta inspiration till nu...

1 kommentar:

  1. Åh vilket underbart "klippbord"!!!! vill me ha ett sånt.... Du kommer säkerligen att få mycke nytta av de!!!!

    SvaraRadera