tisdag 6 april 2010

När det är som allra roligast

Ibland är allt helt toppen och det bara flyter på. När påskpresenterna var sydda kom fröken M på att hon visst gillade molntyget. Hon sa - det blir mycket finare färdigt. Hon tyckte nämligen inte att mamma skulle beställa just det tyget trots att det var rosa. Kul att hon gillade tyget men nu fanns inte mycket kvar. Det räckte som tur var i alla fall till ärmar. Full fart med saxen blev det och jag började sy. Nu hade jag nästan lärt mig att ringningen på mönstret var för vid men upptäckte att enfärgad klänning med mönstrade ärmar såg jättetråkigt ut. Någonting fattades. Maken konsulterades och han förordade fågel eller fjäril som skulle passa till molnen. Ingen dum idé alls. Fröken M själv ville ha en fågel och skred till verket med att rita den. Snälla maken scannade så in den och förstorade och vips kunde mamma så på en pippi som applikation.



Här syns pippin lite bättre. Visst har hon gjort den bra lilla gumman. Någon som ser att hon använt sig av gradskivan? Fiffigt tycker jag. Såhär roligt har man då och då nu över till virkande av mattrasor som blivit mn nya passion.


3 kommentarer:

  1. Jag har ju haft förmånen att se tunikan med innehåll på nära håll. Den är fin och lilla damen är verkligen lika fiffig som sin mor.tycker moderns mamma

    SvaraRadera
  2. Jag har ju haft förmånen att se tunikan med innehåll på nära håll. Visst är hon fiffig lilla damen, precis likadan som mor sin. tycker moderns mamma

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar fågel. Vad kul att hitta hit. Jag är ursprungligen från Hjo (så det blir Hem och Hobby när jag är hemma hos mina föräldrar) :D.

    SvaraRadera