fredag 23 april 2010

Så det kan gå när inte haspen (virknålen) är på ...

Tänkte jag skulle bevisa att jag inte har lagt av helt och hållet. Jag fastnade ju i mössträsket och tog mig vidare genom att virka i mattrasor, Kul är det men vad trögt det är. Varenda loppis jag passerar måste nu kollas in om de har några bra påslakan som kan bli mattrasor. Här är en liten korg som jag gjort till fröken M. Det skall bli fler så att hon får lite ny förvaring.





Här har vi det som egentligen är första försöket. Skall bli en tidningskorg men den blev lite för liten eller så är det tidningarna som är för stora jag vet inte riktigt. Under tiden som jag virkat med mattrasor har jag hunnit lära mig en del om hur jag vill ha det. De bästa trasorna får jag om jag skär dem med rullkniven, lite fix och trix blir det för att inte få en massa skarvar men det är värt besväret. Jag rev remsorna först men vad det dammar och blir onödigt trådigt. Jag gillar remsor som är ca 1,5 cm breda. Passar mig och 7 ans virknål (samma som jag hade till os-mössorna)
Här håller jag på med nästa tidningskorg som inte är färdig. Tänkte att den skulle bli lite högre. Men vad händer ??? Jag lyckades virka av virknålen!!! vips så var den i 2 delar. Visste inte att jag var så stark. Så nu väntar jag på att jag varit iväg och köpt en ny. Nästa korg blir nog virkad med ännu tjockare virknål, men jag tyckte inte blev så fast som jag ville ha det. Vi får väl se hur det blir...







2 kommentarer:

  1. Jättefina korgar! Kul att vi få se hur du gör även om lilla jag aldrig kommer att virka. Kram mamma

    SvaraRadera
  2. De där stora nålarna i plast känns väldigt veka när man virkar i mattrasor så jag är inte ett dugg förvånad att du lyckades ha av en. jättefina korgar!

    SvaraRadera