måndag 19 oktober 2009

Disco med Hjärtan på rad


Här kommer i alla fall ett litet livstecken. Jag har drabbats av yrsel och är hemma och vilar upp mig, så det skall släppa. I fredags skulle mellankillen på disco eftersom en tjej i klassen hade fyllt år. Han var helt med på att det kunde bli en hemmasydd present.
Den blev såhär. Tygerna kommer från: veluoren och den randiga trikån från MG-tyger och muddväv från Stof & stil. Hjärtanen är en ärm av ett gammalt babyplagg, så det blev lite återbruk också. Mönstret är samma som jag använt många gånger omgjort till ungefär 130 och längd lite. Att göra flera hjärtan på rad var en idé jag kom på efter att ha funderat några dagar på att göra en applikation som inte är så lik det jag gjort tidigare.
Dessutom har även jag börjat att göra mössor. Jag har gjort flera stycken men sliter fortfarande med att få till ett mönster jag är nöjd med. Har även upptäckt att det spelar stor roll vilket tyg man använder. Det blir klart snyggast om tyget är mjukt och följsamt.

1 kommentar:

  1. Åh vilka fina applikationer. Jag vet inte riktigt var du bor men jag har planerat en syjunta i Kristianstad i Februari. Vill du vara med kanske? Gå in och kolla i min blogg.

    SvaraRadera