lördag 16 maj 2009

Lite helgpyssel










Överst ser du en tunika som jag sytt på beställning. Den är sydd av en urvuxen tröja och grön interlock från Jofotex. Hello Kitty är ett färdigt märke som beställaren hade. Bilderna visar bak respektive framsida. De blev ganska olika.




Idag eller rättare sagt igår blev jag klar med en present jag pysslat med ett tag. Jag har bloggat om den tidigare på min hemsida http://claryana.webs.com som jag nu valt att få vila för att jag bloggar här istället.




Det är ett lapptäcke som är sytt på ett sätt jag inte sett så många andra göra. Jag hittade för många år sedan en bild i en Jotex katalog som hade detta mönster. Jag har sytt denna variant tidigare men nu var det väldigt länge sedan....



Först får ni se en liten detalj....


För att sedan se en bild på täcket som det blev färdigt.


Bäst just: Att jag känner mig nöjd både med lapptäcket och tunikan. Jag är sams med mina nya symaskiner och det känns som om det flyter på.


Sämst just nu: Att jag har slut på den ljusgröna interlocken. Dags att sy i andra färger nu. Finns ju iofs mer att köpa, men en tur till Söderköping får nog vänta lite till...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar