torsdag 18 juni 2009

Glad midsommar !!!

Idag har regnet strilat ner men solen har även visat att den finns bakom molnen. Mellankillen hade en kompis över natt och barnen lekte för fullt. Jag trixade lite med mönster och har nu sytt lite babykläder. Hade tänkt mig att sy en body och ett par byxor. Tyvärr hade jag inte något bra mönster till en body, men "slaktade" en gammal urvuxen och kopierade den. Resultatet blev alldeles för stort.

Då fortsatte jag med ett par byxor , mönstret hittade jag i mina 2 underbara Ottobre design tidningar. Byxorna blev jättebra och jag fick blodad tand att det minnsann skulle bli en body till dem också. Jag letade efter mönster en gång till och tog då tröjmönstret som skulle matcha byxorna och omvandlade mönstret så det blev knäppning som en body i alla fall. Andra gången gillt gällde den här gången. Tyvärr kan jag inte visa bilder än eftersom jag slängde in dem i tvättmaskinen direkt. Vill absolut ha bort eventuell appratur innan underverket får dem. Det blir alltså en present, det var ju länge sedan mina var så små.

Bäst just nu: Att det är så kul att göra något man inte brukar göra.

Sämst just nu: Att jag inte vet om det kommer att passa.

Hoppas att det böir en härlig midsommar. Vi skall ha trevligt tillsammans med kompisar och det brukar vara roligt även om man inte har vädrets makter med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar