lördag 6 juni 2009

Klart för skolavslutning


I alla fall med barnens kläder. Det beror lite på vädret också om det blir långa eller kanske kanske korta byxor. Blir det långa har jag lite till att fixa, men det löser sig det med.

Här visar Mikael hur fin ha blir i sin tröja till skolavslutningen. Det ser onekligen bättre ut live.

Började morgonen eller sen morgon för mig räknat att knalla ut till brevlådan. Ingen tidning? Ja visst ja, det kommer ju ingen tidning på Nationaldagen. Men då kunde jag ju lika gärna hissa flaggan när jag ändå var ute. Så småningom blev det en sen frukost och sedan bar det av til syrummet. Jag hade funderat ett tag och hade en tanke om hur Malins tunika eller klänning skulle bli.





Jag använde mig av rester av ett urvuxet nattlinne (cerise med vita prickar), rest av en tröja från Tradera (lilla hjärtat), randig interlock från E-slöjd och vit Interlock antingen från E-slöjd eller från Jofotex är inte säker eftersom jag har lite vitt kvar från båda ställena.
Mönstret jag använde var det jag tidigare har ritat av från ett favoritplagg. Denna gång gjorde jag lite justeringar efter att ha blivit inspirerad av andra bloggare. Jag gjorde livstycket kortare och rakt avskuret, tidgare var det svängt uppåt och ärmarna fick avslutning med inspiration av killarnas tröjor. Halsringingen trixade jag med ett tag men till slut blev den rätt så ok. Jag gjorde min första applikation med nya symaskinen och blev nöjd med den. Här använde jag mig för första gången av Totally stable och insåg att bloggarna har rätt, den är outstanding... Kul när man blir nöjd med applikationen den innebär ju trots allt en del pyssel även om det egentligen går ganska snabbt att förändra så mycket.



Sitter nu här och klurar på matsäcken. Skall fixa matsäck till imorgon när det bär av till Skara sommarland och Mikaels och min första egentliga orienteringstävling. Hoppas bara att jag stämplar rätt kontroller. Jag är rätt bra på att drömma om allt tokigt som skulle kunna inträffa, men vi får väl se. Orientera är i alla fall jättekul!!!

1 kommentar:

  1. Så fina blev kläderna!!!! Gilla tröjan till sonen bäst!!


    /Emma

    SvaraRadera