söndag 7 juni 2009

Orientera på Skara sommarland = urkul

Så har då äldste killen och jag tävlat i orientering för första gången. Premiären blev på Skara sommarland. Det gick alldeles galant vi blev godkända bådaa två dvs vi hade hittat rätt kontroller och i rätt ordning. Känner mig inte lite stolt över att vi faktiskt klarade det. Hur kul som helst. Jag som vanligtvis inte springer alls, eftersom min fotled inte gillar det kunde jogga/småspringa i alla fall vissa delar. Sedan fick jag förmånen att följa Mikael på stora delar av hans bana också.

Vi fortsatte med en heldag på Skara sommarland hela familjen. Nu är vi trötta och lite möra i kroppen. Man hinner åka en hel del faktiskt. Trodde att det kanske skulle vara helt knökafullt med i alla fall 2500 orienterare men det märktes knappt. Dessutom hade vi tur med vädret. Det kom bara några stänk med regn på hela dagen, sen en större skur när vi hade satt oss i bilen det kan man kalla mer än tur. Tyvärr glämde vi att ta med kameran, kanske lika bra det så vi slapp slarva bort den. Nu har jag åkt Gruvbana så det räcker för ett tag framöver. Jag och mellankillen var med på dagens sista tur och fick åka 6 varv!!! istället för som brukligt 2.

Nu skall jag varva ner och planera för morgondagen. Vi syns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar