lördag 13 juni 2009


Sommarlov är toppen. Särskilt när regnet lugnat ner sig och inte är så intensivt. Instensiv har förresten resten av denna vecka verkligen varit.

Onsdag = Vandring med elever brån skolan till Domsand ( Vättern) en liten nätt promenad på ca 8 km. Kul att vandra tillsammans och göra några aktiviteter på vägen. När arbetsdagen var slut fortsatte Mikael och jag med cykelorientering. Jättekul men ganska svårt att cykla på skogsvägar.

Torsdag= skolresa med våra femmor till Göteborg. Vi började med bussresa och fortsatte med fika vid masthuggskyrkan. Vilken utsikt över Göteborg. Fotsatte till Slottskogen och var där på Naturhistoriska muséet och vid säldammarna. Dessutom åt vi vår medhavda matsäck på en parkbänk. Mitt i efterrätten (vattenmelon) tyckte en mås att min hand var ett bra ställe att "skita" på. Inte speciellt trevligt tyckte jag men det var i alla fall första gången i mitt liv.

Sedan fortsatte vi med eftermiddagen och kvällen på Liseberg. Där spelades en del på olika hjul och jag lyckades med bedriften att vinna den här......




Fredag = skolavslutning. Denna gång i ösregn. Tråkigt väder men stämningsfullt både på min skolas avslutning och den avslutning min man och mina föräldrar var på för våra egna barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar