torsdag 25 juni 2009

Premiärdopp

Vilken dag, vilket väder. Dag efter dag har vi detta underbara sommarväder. Börjar redan att känna mig bortskämd. Idag slog alla rekord när vi åkte ner till Vättern för att känna hur kallt det är. Döm om min förvåning när det inte var kallt alls utan helt underbart. Vågorna gick höga och det var pålandsvind, det kändes som om vi var på rivieran. Minst en timme badade vi det säger inte lite om att temperaturen faktiskt var riktigt bra.

Det får bli ett dopp till senaare ikväll. Kvällsdoppen brukar vara bäst när hela stranden är öde och man får ha stranden alldeles för sig själv. Det är inte så många som upptäckt den tjusningen. Ibland har man gott om fördelar en är att bara ha 5 minuter till toppenbad när vädret och värmen så tillåter. Jag har klurat kring vad för pool vi skulle satsa på till barnen i år, men nu vet jag vi behöver ingen. Vättern är så mycket bättre att bada i.

Jag önskar dig en fortsatt härlig sommar tills jag masar mig in till datorn igen och bloggar lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar