söndag 21 juni 2009

Nöjda och belåtna

Midsommarhelgen har vi tillbringat hos en gammal klasskompis till mig i Hyltebruk. Det är underbart att hinna träffas, äta gott och se hur kul barnen har tillsammans när de får några till att leka med. Tyvärr öste regnet ner mer eller mindre hela tiden men eftersom vi hade trevligt sällskap och åt en massa god mat så gick det inte någon större nöd på oss inte. Tack fam. Karlsson Granqvist för en härlig helg. Här kommer några bilder på när barnen "gympar"


















När vi sedan kom hem blev vi rejält förvånade. Det verkade som om det inte hade regnat alls här hemma på hela helgen. Det var i alla fall inte blött någonstans, så det var till att börja vattna. Regnet faller visst inte överallt. I Hyltebruk öste det ner så vi började fundera på var allt vatten kom ifrån.


Jag bloggade ju tidigare om att jag sytt babykläder. Nu är de färdiga. Det där med att sy en body var inte så enkelt som jag trodde. Värst blev det när jag skulle slå i tryckknapparna. Vet inte vad för elände jag använde mig av men bra blev det i alla fall inte... Jag klippte av kanten och sydde på en ny kant i stället. Det fick bli kardborreband i stället. Någon som har bra tips så mottages de tacksamt....

1 kommentar: